Bruk av Google og Facebook i markedsføring av boligprosjekter

Det er en mengde muligheter for effektiv markedsføring av bolig ved hjelp av nett- og Facebook-sider. Dette er ikke en utfyllende guide, vi ønsker bare å gjøre kundene våre oppmerksom på noen av de aller viktigste mulighetene.

Målretting

Det som gjør denne type kampanjer så effektive og rimelig, er muligheten til målretting. Du kan rette annonsene dine mot for eksempel kjønn, status, inntekt, alder, geografi og aller viktigst -du får tilgang til Google Remarketing. Remarketing funksjonen er etter vår mening den viktigste av alle, dette er årsaken til at de fleste boligprosjekt bør ha nettside. Med Google Remarketing kan du rette markedsføringen din mot kun de som allerede har besøkt nettstedet ditt. Du kan nå ut med tilbud, nyheter og informasjon, som vises for eksempel på Dagbladet.no, kun til tidligere besøkende på nettsiden din. Denne kombinasjonen av målretting, og sterke annonseforum som Dagbladet og andre nettaviser, gjør Remarketing annonsering utrolig effektivt og rimelig. Å ikke ta i bruk Remarketing funksjonen er omtrent som ikke å notere navn og nummer på potensielle kjøpere når du har visning.

Å ikke ta i bruk Remarketing funksjonen er omtrent som ikke å notere navn og nummer på potensielle kjøpere når du har visning.

I bildet over kan du se hvordan vi bruker remarketing i vår egen markedsføring. Denne annonsen vises kun til dere som tidligere har besøkt våre nettsider. På samme måte kan du nå ut til potensielle kjøpere som har besøkt ditt nettsted med informasjon, nyheter og tilbud. «Prosjektet godkjent for husbankfinansiering» eller «Kun tre enheter igjen i delfelt A3» osv..

Geografisk målretting

Når det gjelder geografisk målretting er vår erfaring at Facebook-kampanjer er det absolutt mest effektive. Vi ser at mennesker som bor i lokalmiljøet, og tidligere boligkjøpere, ofte er svært villige til å dele slike kampanjer med sine venner. Slike delinger kan i enkelte tilfeller slå svært godt ut, og gi betydelig effekt. Både Facebook sider og kampanjer er svært enkle å sette opp.

Nett- og Facebook-sider fra 3d Eksperten

Våre standardiserte nettløsninger er et konsept vi kom opp med etter at vi følte at for mange av våre kunder valgte å ikke bruke nett- og Facebook-sider i sin markedsføring på grunn av kostnadene. Med disse effektive verktøyene tilgjengelig er det frustrerende å stå på siden å se mulighetene som ikke blir brukt. Kontakt oss for mer informasjon om nettsider Facebook-sider og annonsering!